obrazek obrazek znajdź nas na facebook-u
Pula tematów

Cenimy kreatywność, otwartość i świeżość spojrzenia.

Czekamy na zgłoszenia prac dyplomowych pisanych w ramach prac:
- licencjackich, inżynierskich, magisterskich, doktorskich,
- podejmujących tematykę reprezentowaną przez Partnerów Konkursu.


Mile widziane będą prace uwzględniające dodatkowo, m.in. kwestie zasad postępowania w obrocie gospodarczym, corporate governance, modeli biznesowych, znaczenia jakości i innowacyjności oraz wzorców i zasad właściwych dla rynku szwajcarskiego lub działających w Polsce firm szwajcarskich.

Zachęcamy do zapoznania się z umieszczoną poniżej pulą tematów zaproponowaną przez Firmy Partnerskie Konkursu oraz do skorzystania z możliwości współpracy merytorycznej podczas pisania pracy dyplomowej (szczegóły poniżej).

Tematy Nazwa firmy
+ Transport i logistyka Fracht FWO Polska
Transport i logistyka
  • Rynek usług spedycyjno-transportowych w Polsce i Europie / podaż i popyt usług spedycyjnych.
  • Analiza perspektyw rozwoju przewozów ładunków ponadnormatywnych/organizacja transportu ponadgabarytowego (Polska, Unia Europejska).
  • Ubezpieczenia w transporcie.
  • Wpływ nowoczesnych technologii na rozwój oraz funkcjonowanie firm spedycyjnych.
  • Postęp techniczny i rozwój nowoczesnych środków transportu jako czynnik wpływający na rozwój wymiany międzynarodowej.
  • Organizacja przewozu towarów niebezpiecznych – rola procedur, przepisów i dokumentów w przewozach materiałów niebezpiecznych.
  • Organizacja przewozu towarów niebezpiecznych – rola i wpływ rozwoju technologicznego, rozwój środków przewozu.
  • Organizacja transportu intermodalnego.
  • Transport lądowy w obsłudze ładunków skonteneryzowanych, bezpieczeństwo transportu kontenerów w transporcie lądowym i wodnym.
  • Rynek przewozów lotniczych cargo w Europie. Analiza tras przewozów.
  • Analiza procesów informacyjno-decyzyjnych w wybranej firmie transportowej, spedycyjnej lub logistycznej.
  • Analiza obsługi logistycznej wybranego przedsiębiorstwa.
  • Obsługa logistyczna handlu elektronicznego.
  • Koncepcja systemu informatycznego wspierającego dyspozytora w firmie transportowej.
  • Logistyka w produkcji - wykorzystanie metod i technik, ocena, racjonalizacja, projektowanie.
  • Logistyka dystrybucji – wykorzystanie metod planowania i obsługi sprzedaży.
  • Magazynowanie – lokalizacja, funkcjonowanie, technologie magazynowe i ich efektywność.
  • Funkcjonowanie obsługi logistycznej globalnych sieci handlowych.
  • Międzynarodowe uwarunkowania prawne transportu ładunków ponadnormatywnych.
  • Systemy Just in time, Kanban, MRP, ERP, DRP – funkcjonowanie, korzyści, uwarunkowania.
lub dowolnie sformułowany temat obejmujący transport i logistykę.

Nagroda: płatny staż.
Konsultacja z firmą zalecana.
+ Architektura wnętrz Franke
Architektura wnętrz
dowolnie sformułowany temat z zakresu architektury wnętrz domowych
Nagroda: nagroda rzeczowa (specjalistyczne oprogramowanie)
Konsultacja z firmą zalecana.
+ Inżynieria sanitarna Geberit
Informacja o tematach wkrótce
Informacja o nagrodzie wkrótce
+ Budownictwo Hilti
  • Zwiększenie produktywności przedsiębiorstwa budowlanego poprzez wykorzystanie innowacyjnego oprogramowania (case study wybranego przedsiębiorstwa)
  • Wykorzystanie cyfrowych rozwiązań w zarządzaniu firmą budowlaną (case study)
  • Analiza rynku usług technicznych i profesjonalnych na rynku budowlanym - badanie potrzeb rynkowych i popytu firm z branży budowlanej w Polsce
  • Analiza potrzeb rynku projektantów budowalnych pod względem wykorzystania nowoczesnego oprogramowania
Nagroda: płatny staż o wartości 4000 brutto miesięcznie (1-6 miesięcy)
Konsultacja z firmą obowiązkowa.
+ swissstandards.pl Polsko-Szwajcarska Izba Gospodarcza
swissstandards.pl
  • Lojalność wobec pracownika jako element motywujący.
  • Wartość zaufania w obrocie gospodarczym.
  • Implementacja i egzekwowanie good corporate governance.
  • Zasada zaufania do organów władzy i administracji w aspekcie ekonomicznym.
  • Wartość zaufania do obywatela w postępowaniu administracyjnym.
  • Egzekwowanie good corporate governance w małych i średnich przedsiębiorstwach.
  • Znaczenie marki i kraju pochodzenia technologii w percepcji klienta jako element procesu decyzyjnego i decyzji zakupowych na przykładzie szwajcarskich marek.
  • Dobre praktyki w procesie obsługi klienta jako element budowania lojalności na przykładach różnych branż.
  • Promocja zrównoważonego rozwoju w marketingu szwajcarskich firm jako element wpływający na decyzje zakupowe klientów w Polsce.
  • Definicja jakości w reklamie na przykładzie szwajcarskich producentów materiałów budowlanych.
lub dowolnie sformułowany temat promujący szwajcarskie standardy.

Nagroda: płatny staż.
Konsultacja z Organizatorem wymagana.
+ Budownictwo i marketing SIKA
Budownictwo
  • Analiza techniczno-ekonomiczna, ze szczególnym uwzględnieniem trwałości pokryć dachowych / rozwiązań posadzek na tarasach i balkonach / wzmocnień strukturalnych / lub innych rozwiązań technologicznych Sika.
  • Trwałość napraw materiałami Sika na podstawie wybranych obiektów w Polsce.
  • Wpływ wielkości próbki na wynik badania mrozoodporności zapraw naprawczych na przykładzie zapraw Sika.
  • Zaprawy do wykonywania podlewek Sika, analiza maksymalnych grubości warstwy i rozmiarów podlewki.
  • Nowoczesne narzędzia do przygotowywania i zarządzania materiałami informacyjnymi/technicznymi.
  • Historyczne ślady stosowania rozwiązań Sika na terenie Polski przed 1989 rokiem.
  • Niestandardowe/nowatorskie wykorzystanie materiałów i systemów Sika.
  • Inwentaryzacja i ocena obiektów budowlanych, gdzie zastosowano materiały i rozwiązania rozwiązań Sika po 10+ latach użytkowania.

Mile widziane prace opisujące realizacje wykonane w oparciu o technologie Sika, zawierające badanie działania wybranych produktów/elementów systemów, nowe możliwości wykorzystania lub usprawnienia istniejących rozwiązań, nowe zastosowania, etc.

Marketing
  • Sika jako szwajcarska marka premium - cena vs. jakość na rynku sieci handlowych DIY w Polsce.
  • Strategia budowania świadomości marki Sika wśród studentów zainteresowanych branżą budowlaną.
  • Badanie świadomości szwajcarskiej marki Sika wśród klientów sieci handlowych DIY w Polsce.
  • Perspektywy szybkiego rozwoju modelowania BIM w Polsce, możliwości wdrożenia i stosowania.


Nagroda: płatny staż / nagroda rzeczowa
Konsultacja z firmą obowiązkowa.
+ Marketing i komunikacja Stämpfli Polska
Marketing i komunikacja
  • Automatyzacja marketingu - niezbędny element strategii marketingowej firmy.
  • Unikalna wiedza o kliencie kluczem do lepszej sprzedaży – marketing automation.
  • E-marketing (modele, strategie, rozwiązania praktyczne).
  • Dane osobowe w marketingu - praktyka wykorzystania.
  • Strategie generowania leadów sprzedażowych przez marketera.
  • Media społecznościowe i ich zastosowanie w marketingu.
  • Niezmienne prawa marketingu czy takie niezmienne? na podstawie Al Ries, Jack Trout
  • Reklama w Internecie.
  • Efektywność a atrakcyjność reklam.
  • Slogan reklamowy – znaczenie we współczesnym marketingu.
  • Klasyczne rozumienie odpowiedzialności a pojęcie (CSR) odpowiedzialności społecznej w biznesie.
lub dowolnie sformułowany temat obejmujący marketing i komunikację.

Nagroda: płatny staż
Konsultacja z firmą obowiązkowa.
Możliwość odbycia krótkich praktyk już w trakcie pisania pracy.
+ Technologie cieplne Zehnder Polska
Promienniki:
  • Analiza techniczno – ekonomiczna systemu ogrzewania opartego na promiennikach wodnych i gazowych w obiektach przemysłowych
  • Wpływ zastosowanego systemu grzewczo – chłodzącego na uzyskanie wysokiej klasy energetycznej budynku na podstawie analizy energetyczno – ekonomicznej obiektu biurowego.
  • Analiza energetyczno – ekonomiczna ogrzewania obiektów wielkokubaturowych przy zastosowaniu promienników wodnych oraz przemysłowego ogrzewania podłogowego.
Grzejniki:
  • Grzejniki kanałowe w chłodzeniu obiektów biurowych.
  • Projekt instalacji c.o z wykorzystaniem grzejników Charleston.
  • Analiza porównawcza udziału promieniowania w zależności od konstrukcji grzejnika – na przykładzie grzejnika Zehnder Charleston oraz grzejnika płytowego.
  • Analiza ekonomiczna kosztów eksploatacji instalacji centralnego ogrzewania w budynku wielorodzinnym po dokonaniu wymiany grzejników płytowych na grzejniki Charleston.
Wentylacja:
  • Projekt wentylacji mechanicznej z gruntowym wymiennikiem ciepła
  • Projekt wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej z odzyskiem ciepła dla domu jednorodzinnego w standardzie NF15/NF40.
  • Analiza kosztów eksploatacji systemu wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła w domu jednorodzinnym w całorocznym cyklu działania.
Nagroda: płatny staż
Konsultacja z firmą obowiązkowa. Możliwość odbycia krótkich praktyk już w trakcie pisania pracy.
Organizator: Partnerzy konkursu:
obrazek
obrazek obrazek obrazek partner hobas obrazek obrazek obrazek obrazek